خواص روغن کنجد

سلامت قلب و بهبود فشار خون
یکی از خواص روغن کنجد سیاه این است که سرشار از منیزیم است و می‌تواند به جلوگیری از فشار خون کمک کند. علاوه‌بر این دانه کنجد سیاه سرشار از سسامین و سسامولین است که می‌تواند به کاهش سطح کلسترل کمک کند و این دو خاصیت دانه کنجد سیاه به سلامت قلب کمک می‌کنند.

خواص ضد سرطان
همانطور که گفتیم دانه کنجد حاوی سسامین و سسامول است که خاصیت ضد سرطانی دارند. سسامین موجود در دانه کنجد با رادیکال های آزاد از کبد در برابر صدمات محافظت می‌کند و همچنین دانه کنجد سیاه با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی کبد را از آسیب اکسیداتیو حفظ می‌کند و با توجه به اینکه کبد برای روند سم‌زدایی بدن اهمیت زیادی دارد، محافظت از کبد معادل محافظت از بدن در برابر بسیاری از بیماری ‌ها از جمله سرطان است.

کنجد سیاه سرشار از فیبر، مواد آنتی اکسیدان مانند لیگنین و مواد فیتوشیمیایی مانند فیتواسترول هستند که می‌توانند از ابتلا به سرطان روده جلوگیری کنند.

در‌ نتیجه خاصیت ضد سرطان دانه کنجد سیاه یکی از بهترین خواص روغن کنجد است.

جلوگیری از آسم
دانه کنجد سیاه غنی از منیزیم است و منیزیم به جلوگیری از گرفتگی راه تنفسی در بیماران درگیر با آسم کمک می‌کند.

کمک به سلامت چشم
همانطور که گفتیم دانه کنجد سیاه به سلامت کبد کمک می‌کند و طبق طب سنتی چینی سلامت چشم‌ها با سلامت کبد در ارتباط هست. هنگامی‌ که کبد دچار مشکل و بیماری می‌شود، چشم خشک و خسته شده و احتمال تاری بینایی هم وجود دارد. پس در صورت کمک دانه کنجد سیاه به سلامت کبد، به سلامت چشم‌ها نیز کمک می‌کند.

کاهش کم خونی
دانه کنجد سیاه نسبت به سایر گونه‌های کنجد از سطح آهن بالاتری برخودار است، در‌نتیجه می‌تواند برای افراد درگیر با کم‌خونی مفید باشند.

تسکین آرتروز
دانه کنجد سیاه حاوی مقدار زیادی مس است که به کاهش درد و تورم همراه با آرتروز کمک می‌کند. مس همچنین به سلامت استخوان و مفاصل کمک می‌نماید.

ضد پیری
کمبود ویتامین‌های B و آهن می‌تواند منجر به کاهش شنوایی، ضعف حافظه و خاکستری زودرس مو شود. دانه کنجد سیاه سرشار از ویتامین‌های B و آهن است. چینی‌ها بر این باور هستند که مواد مغذی در دانه کنجد سیاه به اصلاح نقایص بدن از جمله پیری کمک می‌کند.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.